Przyszłość Trial w Polsce

TRIAL AMATOR

Niestety rynek Trial w Polsce wciąż jest mały… nie ma nacisku na promocję tego sportu mimo wielu możliwości sport wciąż jest niedoinwestowany. Sezon 2017 i przyszły 2018 nie zapowiadają się lepiej.

Motocross króluje a gdzie Trial?

PZM promuje głównie imprezy MX, CC oraz Enduro. Gdzie tych ostatnich, również jest jak na lekarstwo. Wydaje się, że motocross zebrał 100% zainteresowania i sponsoringu a zawody Trialu w Polsce leżą.

Niestety jest to smutna prawda, która jednocześnie negatywnie wpływa na rozwój całego rynku. Jeśli nie ma nacisku od działaczy oraz samego Polskiego Związku Moto na promocję Trialu sport popada w nieład i staje się zapomnianym reliktem przeszłości.

Smutna prawda – rynek Trial nie istnieje

To kolejny smutny fakt w naszym kraju nie istnieje rynek Trial. Dealerzy sprzedają kilkadziesiąt sztuk rocznie ale wciąż jest to kropla w morzu naszych potrzeb. Ciężki dostęp do części, sporo zamieszania z możliwościami treningu w różnych częściach kraju oraz brak „promocji” sportu doprowadziło do kompletnego letargu na rynku.

Jeśli nie powstanie prężna ogólnopolska instytucja, która zamie się promocją sportu wśród młodzieży i dorosłych za 10 lat trialu w Polsce nie będzie. Jeśli nie ma zapotrzebowania na nowe motocykle, nie ma nacisku na powstanie ciekawych zawodów a PZM nie promuje sportu nie ma też szansy na poprawę.

Potrzebujemy specjalistów, trenerów i zawodników

By smutna sytuacja w Polsce się poprawiła potrzebujemy fanów chcących poświęcić swój czas na budowę dobrze prosperującego rynku Trial. Potrzebujemy nowych zawodów na całym terenie kraju, nowych sklepów, szkółek, trenerów oraz specjalistów.

Tak wszyscy wiemy, że w Polsce za sporty motorowe odpowiada PZM. Niestety nie wszyscy wiedzą, że Trial jest obecny głównie na południu naszego kraju. Tego typu stan nie może być tolerowany, jeśli chcemy posiadać zawodników w światowej czołówce. A mamy ku temu możliwości.

Starty w zawodach i samo rozpoczęcie przygody z Trialem jest dużo łatwiejsze niż starty w motocrossie. Motocykle Trial są dużo tańsze w utrzymaniu oraz samym zakupie. W europie Trial jest też bardzo popularny i promowany. Czas by i w Polsce rozpoczęła się era Trialu.

Zapraszamy do dyskusji w naszej grupie Trial Amator na Facebook’u. Poruszania pomysłów oraz spraw związanych z Polskim rynkiem Trial. Zróbmy coś wspólnie dla naszego sportu by się rozwijał.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Next Post

Justyn Norek Classic Trial - WSK sarenka 125

Podesłane przez czytelnika Trial Amator zdjęcie na jego WSK sarenka 125 motocyklu Trial z minionych lat. Tak, tak WSK również produkowało świetne motocykle trial.