Dunlop D803 GP to następca modelu 803. Nowa opona to zmiany zarówno konstrukcyjne jak i materiałowe. Zupełnie nowa mieszanka gumy i kauczuku sprawiła, iż Dunlop znalazł się w światowej czołówce opon Trial.
Dunlop D803 GP
Marka Dunlop to jeden z topowych producentów ogumienia motocyklowego. Model D803 zebrał wiele pozytywnych opinii wśród światowych zawodników zarówno Trial jak i Enduro/MX. Model D803 był jednak dość sztywną oponą. Nie od dziś wiadomo, że najlepsze opony Trial powinny się lepić do podłoża i zapewniać niesamowitą przyczepność.
Właśnie główne zmiany produkcyjne w nowym modelu D803 GP dotyczyły mieszanki gumy i kauczuku użytej do produkcji tej opony. Jest naprawdę miękką oponą, która jednak pozostała wytrzymała na zużycie.
Nie wiadomo czemu, model D803 GP nie odbił się wielkim echem na światowej scenie Trial. Mimo, iż posiada wiernych fanów i jest jedną z najlepszych opon dostępnych na rynku jest dość mało „medialną” oponą.
producent przedstawił:
„Z dumą wprowadzamy na rynek oponę D803 GP, która czerpie z sukcesów D803. Przeanalizowaliśmy informacje pozyskane od tych, którzy na co dzień pracują z oponami i na nich jeżdżą. Naszym celem było stworzenie opony, która zapewni zawodnikom trialowym dobrą kontrolę w jeszcze szerszym zakresie warunków jazdy” – powiedział Andy Marfleet, menedżer marketingu Dunlop Motorcycle w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Jakie Trial opony dla amatora?
Dunlop należy do jednych z najdroższych opon Trial na rynku. Ma niewielu prawdziwych „rywali”. Amatorzy często zastanawiają się czemu mają inwestować w drogie opony. Odpowiedź jest prosta – duża przyjemność z ćwiczeń oraz przyczepność na najwyższym poziomie. Dodatkowo jako amatorzy nie zużywamy tak szybko opon w tym sporcie. Komplet Dunlop’ów powinien wystarczyć na 2-3 sezony nim przyjdzie potrzeba zmiany. A opona przednia pewno posłuży nam jeszcze dłużej.
Pamiętajmy, że trial mimo małych prędkości jest specjalną dyscypliną sportu wymagającą wielkiego doświadczenia i precyzji. Dzięki dobrej oponie, precyzja będzie leżała tylko po Twojej stronie, i nie będziesz mógł zwalać winę na sprzęt. Dodatkowo amatorską jazdą, nie zużyjesz tak szybko opon, więc zakup nie będzie tak częsty niż w innych sportach off-road.
Rozmowa na Forum Trial Amator: Najlepsze opony Trial