Dunlop D803 GP

TRIAL AMATOR

Dunlop D803 GP to następca modelu 803. Nowa opona to zmiany zarówno konstrukcyjne jak i materiałowe. Zupełnie nowa mieszanka gumy i kauczuku sprawiła, iż Dunlop znalazł się w światowej czołówce opon Trial.

Dunlop D803 GP

Marka Dunlop to jeden z topowych producentów ogumienia motocyklowego. Model D803 zebrał wiele pozytywnych opinii wśród światowych zawodników zarówno Trial jak i Enduro/MX. Model D803 był jednak dość sztywną oponą. Nie od dziś wiadomo, że najlepsze opony Trial powinny się lepić do podłoża i zapewniać niesamowitą przyczepność.

Właśnie główne zmiany produkcyjne w nowym modelu D803 GP dotyczyły mieszanki gumy i kauczuku użytej do produkcji tej opony. Jest naprawdę miękką oponą, która jednak pozostała wytrzymała na zużycie.

dunlop-d803-gp

Nie wiadomo czemu, model D803 GP nie odbił się wielkim echem na światowej scenie Trial. Mimo, iż posiada wiernych fanów i jest jedną z najlepszych opon dostępnych na rynku jest dość mało „medialną” oponą.

producent przedstawił:

Z dumą wprowadzamy na rynek oponę D803 GP, która czerpie z sukcesów D803. Przeanalizowaliśmy informacje pozyskane od tych, którzy na co dzień pracują z oponami i na nich jeżdżą. Naszym celem było stworzenie opony, która zapewni zawodnikom trialowym dobrą kontrolę w jeszcze szerszym zakresie warunków jazdy” – powiedział Andy Marfleet, menedżer marketingu Dunlop Motorcycle w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Jakie Trial opony dla amatora?

Dunlop należy do jednych z najdroższych opon Trial na rynku. Ma niewielu prawdziwych „rywali”. Amatorzy często zastanawiają się czemu mają inwestować w drogie opony. Odpowiedź jest prosta – duża przyjemność z ćwiczeń oraz przyczepność na najwyższym poziomie. Dodatkowo jako amatorzy nie zużywamy tak szybko opon w tym sporcie. Komplet Dunlop’ów powinien wystarczyć na 2-3 sezony nim przyjdzie potrzeba zmiany. A opona przednia pewno posłuży nam jeszcze dłużej.

Pamiętajmy, że trial mimo małych prędkości jest specjalną dyscypliną sportu wymagającą wielkiego doświadczenia i precyzji. Dzięki dobrej oponie, precyzja będzie leżała tylko po Twojej stronie, i nie będziesz mógł zwalać winę na sprzęt. Dodatkowo amatorską jazdą, nie zużyjesz tak szybko opon, więc zakup nie będzie tak częsty niż w innych sportach off-road.

Rozmowa na Forum Trial Amator: Najlepsze opony Trial

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Next Post

Tiral wyprawy w Brazylii

Oto kilka fajnych miejscówek pokazanych w Brazylii. Zobaczcie jak świetne warunki można tam znaleźć do „nauki” i czerpania przyjemności z Trialowych przejażdżek. I niech mi ktoś napisze, że na wypady tylko Enduro!