A więc interesujesz się Trialem w klasycznym wydaniu? Świetna Sprawa! W Polsce jak i na całym świecie TRIAL klasykami staje się bardzo popularną dyscypliną sportu. Motocykle nie dość, że piękne i niepowtarzalne to również same zawody są bardzo sympatyczną sprawą.
Klasycznie – nie znaczy bez wyzwań
Podczas pierwszego naszego treningu mieliśmy przyjemność, jeździć klasycznym Trialem z lat 70’tych marki Honda. Była to bardzo interesująca przygoda w walce z maszyną 4-suwową z tamtej epoki. Oczywiście, motocykl idealnie został przygotowany pod nasze zerowe umiejętności przez co pozwolił nam cieszyć się z pierwszych kroków na dwóch kółkach.
Klasyczny TRIAL wydaje się być świetną alternatywą dla normalnego. Po pierwsze, startuje się na dowolnym torze trudności (przez ograniczenia motocykla) a jednocześnie można się sprawdzić w jeździe dużo cięższym motocyklem. Zwykła maszyna z lat 2010+ to waga około 70kg dla 300’tki. W klasykach wata ta sięga 110kg plus. Jednocześnie motocykl prowadzi się inaczej, jest mniej narwany ale też wymaga od nas większej wprawy i przyzwyczajenia się.
Klasyczne TRIAL’ówki
To piękne maszyny. Trzeba być miłośnikiem klasyków ale nie brakuje ich również w Polsce. Zawody z udziałem klasycznych motocykli zyskują coraz większe forum fanów i zawodników. To idealna weekendowa przygoda, która pomoże w budowaniu naszej umiejętności w jeżdżeniu.
Poszukujecie ciekawostek o klasycznych motocyklach? Jest tego trochę na internecie. Świetnym przykładem może być strona fanów Yamaha Trial.
Jak widać, klasyczne motocykle są prześliczne. Nie widać ich już na szlakach tak często jak przez laty. Są też trudne do serwisowania ze względu na brak części ale za to cieszą nasze oko, są świetne w jeździe „weekendowej” oraz niepowtarzalne.