Trial w klasie C i C-Amator

TRIAL AMATOR

Klasa C i C-Amator to jedna z najłatwiejszych klas Trial. Ale nie ma tu mowy o nudzie dla amatorów tego sportu. Trzeba mimo wszystko mieć sporo umiejętności i opanowania swojego motocykla. Dziś odrobina informacji odnośnie klas oraz video pokaz klasy C.

Przygotowanie do klasy C – pierwszy wyjazd

Trial w klasie/sekcji C i C-Amator

Trial w klasie C+

Filmy przedstawiają przykładowe sekcje klasy C w Australii. Oczywiście, każdy klub i związek ma swoje trasy jednak, sekcje klasy C są ogólnie dostępne dla amatorów bez licencji sportowej. To dobra wiadomość, dla wszystkich chcących rozpocząć przygodę z zawodami ale nie posiadają jeszcze wielkiego doświadczenia i praktyki.

Odcinki jazdy obserwowanej (sekcje)

Sekcja podstawowa dla grupy C – bardzo łatwa

Punktem odniesienia skali trudności mogą być sekcje Pucharu PZM. Ograniczona tylko tablicami początku i końca sekcji oraz taśmami. Zawodnicy i amatorzy mogą pokonywać OJO dowolnym śladem, również przejechać sekcję dla śladu „A” lub „B” jednakże uszkodzenie oznaczenia sekcji „A” lub „B” (w tym strzałek) będzie traktowane jako błąd za 5 pkt. Karty punktowe oznaczone literami C. Kolor numeru startowego musi różnić się od kolorów przeznaczonych dla grup A lub B.

Sekcja grupy B – łatwa

Sekcja oznaczona taśmami, tablicami początku i końca sekcji oraz dodatkowymi łatwymi przeszkodami wyznaczonymi strzałkami – bramkami w kolorze niebieskim. Punktem odniesienia skali trudności mogą być sekcje grupy C w MP. Zawodnik rywalizujący w tej grupie musi przejechać wszystkie bramki wyłącznie śladu B. Karty punktowe oznaczone literami B. Kolor numeru startowego musi odpowiadać kolorowi strzałek i musi różnić się od kolorów przeznaczonych dla grup A lub C.

Sekcja grupy A – trudna

Sekcja oznaczona taśmami, tablicami początku i końca sekcji oraz dodatkowymi trudnymi przeszkodami wyznaczonymi strzałkami – bramkami w kolorze czerwonym. Punktem odniesienia skali trudności mogą być sekcje grupy B w MP. Zawodnik rywalizujący w tej grupie musi przejechać wszystkie bramki wyłącznie śladu A. Karty punktowe oznaczone literami A. Kolor numeru startowego musi odpowiadać kolorowi strzałek i musi różnić się od kolorów przeznaczonych dla grup B lub C.

opis odcinków – źródło regulamin zawodów PZM / Mistrzostw Strefy poł – zach Polski TRIAL 2016r.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Next Post

Taddy Blazusiak Indoor Trial World Championship 2005

Tadeusz Błażusiak zakończył już swoją karierę zawodową. Ostatnimi laty odnosił światowe sukcesy w Super Enduro i Extreme Enduro. Ale nie wszyscy wiedzą, że zaczynał swoją przygodę w Trial’u Motocyklowym. Nie tylko Taddy ale i inni czołowi zawodnicy na świecie swoje umiejętności zdobywali w Trial.