Używam IPONE Box Extreme

TRIAL AMATOR

Ostatnimi czasy rozważałem zmianę oleju w kupowanym Sherco. Przejrzałem opinie, porozmawiałem ze specjalistami i… postanowiłem pozostać z marką IPONE, której olej był dotychczas używany w skrzyni mojego nowego nabytku.

Profesjonalny olej Trial

Jeśli słyszeliście, że motocykli Trial się nie serwisuje to jest to bzdura. Nie wierzcie w tego typu „przesłanki” i obietnice „pseudo specjalistów”. Motocykle Trial to motocykle wyczynowe. Ich jednostki napędowe są bardzo wyczulone, szczególnie elementy sprzęgła czy skrzyni biegów doznają dużych obciążeń podczas wykonywania skoków, pokonywania przeszkody oraz jeżdżenia Trial’owego.

Pamiętajcie! Motocykle wyczynowe = częste serwisy, częsta wymiana zużytych części oraz opieka zgodnie z zaleceniami producenta. No albo częściej! Nie jest tu istotne czy jesteście zawodowcem czy zupełnym amatorem. Wasza Trialówka wymaga oleju. Ja wybrałem olej marki IPONE Box Extreme. Ten sam olej był stosowany przez ostatnie 2lata w modelu, który kupuję. Nie widzę powodów zmiany czegoś, co sprawowało się świetnie.

ipone-box-extreme-1l-olej-do-skrzyni-biegow-100-syntetyk

Od pewnego czasu marka IPONE jest mocno promowana przez firmy w Polsce. Nie ważne jaka jest reklama, są to bardzo dobre oleje stosowane przez zawodowców na całym świecie. Można powiedzieć, iż jest to ścisła czołówka a koszt 60zł za 1 litr oleju do skrzyni biegów (ok 2 zmiany oleju co 20 litrów spalonego paliwa) pozwala być pewnym o prawidłowym funkcjonowaniu motocykla.

Nie jestem tutaj również w żaden sposób promowany przez markę IPONE, nie otrzymałem ani darmowego oleju ani pomocy finansowej w przedstawieniu tej marki. Piszę tylko o moim osobistym wyborze, spowodowanym utrzymaniem aktualnego oleju w silniku.

Czy tylko IPONE jest dobre?

Oczywiście, że nie. Każdy producent motocykli Trial poleca olej producenta, z którym aktualnie posiada podpisaną umowę. Czasem oleje polecane są uzależnione od kraju w którym sprzedawane są motocykle. Tak więc marka Sherco, GAS GAS czy Beta potrafią inne oleje polecać w Europie a inne w USA. Wszystko zależy z kim aktualnie podpisali kontrakt.

Ale specjalnie dla Was drodzy czytelnicy, wkrótce przedstawimy listę pewniaków, tych producentów których możemy polecić z zamkniętymi oczami. I nie będzie tutaj, żadnego faworyzowania czy to marka IPONE czy inna. Przedstawimy ABC dla początkujących, jaki olej wybrać z dostępnych na Polskich półkach sklepowych. Warto tutaj, dodać iż cenowo oleje są bardzo zbliżone i jakość ich jest również na najwyższym poziomie.

Nie będziemy też oszczędzać. Można lać półsyntetyk za 40zł ale lepiej pokusić się o pełen syntetyk za 60-70zł / litr. Uwaga, tutaj warto podpytać się podczas kupowania motocykla używanego na jaki olej aktualnie znajduje się w skrzyni.

UWAGA: Zgodnie z oświadczeniem późniejszym nastąpiła zmiana w moim motocyklu na produkt marki Nils. Więcej możecie przeczytać w publikacji Używam Nils Clutch Trial

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Next Post

Klasyczny TRIAL coraz popularniejszy

A więc interesujesz się Trialem w klasycznym wydaniu? Świetna Sprawa! W Polsce jak i na całym świecie TRIAL klasykami staje się bardzo popularną dyscypliną sportu. Motocykle nie dość, że piękne i niepowtarzalne to również same zawody są bardzo sympatyczną sprawą.